İBB’ye bağlı Mezarlıklar Müdürlüğü’nün Alo 188 Çağrı Merkezi, ölüm sayılarındaki artış nedeniyle işlemleri kolaylaştırmak için güncellemeler yapılıyor.
Edinilen bilgiye göre; Sağlık Bakanlığından ölüm raporunun yazılmasının ve Nüfus Müdürlüğünden vefat eden kişinin düşürülmesiyle yaşanan vefatları aynı anda görebilen İBB Mezarlıklar Daire Başkanlığı, kurulan çağrı merkezi ile ölüm raporunda yer alan irtibat numarasıyla müteveffanın yakınına ulaşacak. İrtibat telefonundan cenaze yakınına ulaşıldığında mezar yeri, nakil gibi ihtiyaç duydukları bütün talepler alınacak ve hızlı bir şekilde cenaze işlemlerinden sonra defin sağlanacak.
Konuyla ilgili açıklama yapan Mezarlıklar Daire Başkanı Ayhan Koç; “Hadis-i Şerif’te der ya, “Kolaylaştırın, zorlaştırmayın.” Biz vatandaşa gidecek hizmeti kolaylaştırmak için bu sistemi kuruyoruz. Yaşanan vefat durumları çağrı merkezine kendiliğinden otomatik düşecek. Uyarı gelecek ve bu uyarıyla biz harekete geçeceğiz. Nakil için de çağrı merkezinden görevlendirme yapılacak. Hem şoföre hem de cenaze yakınına aralarında iletişim kurmak için bilgi paylaşımı olacak, cenaze sahibi araçla iletişime geçip nerede olduğunu, kaç dakikada gelebileceğini sorabilecek. Cenaze yakınlarından gelecek olan çağrılarda büyük bir hassasiyet göstermemiz gerektiğinin bilincindeyiz. Çünkü karşımızdaki vatandaşlarımız yakınlarını kaybetmiş insanlar olacak. Bizler onların acılarını paylaşıyor olacağız ve acınız acımızdır düşüncesiyle hizmet edeceğiz. Çok kısa bir süre sonra 188’i hizmete alacağız. Vatandaşlar, 188 ile ilgili sadece cenaze değil, mezarlıklarla ilgili problem, sorun, istek her türlü talebi oraya iletebilirler” dedi.
Yorumlar kapalı.